Nějaká ta přestřelka se nachomýtne téměř v každém akčním bijáku. Častokrát ovšem to nerealistické pif paf ani nestojí za řeč. O to více pak můžeme žasnout, když nás tvůrci vtáhnou do děje podobně jako režisér Michael Mann ve filmu Nelítostný souboj s Al Pacinem jakožto detektívem a loupežníkem Robertem De Nirem.
V téměř čtvrthodinové dechberoucí záležitosti sledujeme profesionálně provedenou bankovní loupež, která se následně zvrtne v hlasitý masakr v losangeleských ulicích. Přestřelka je realistická do takové míry, že se některé její části prý dodnes pouštějí příslušníkům Americké námořní pěchoty jako ukázka, kterak při podobných situacích postupovat. V roce 1997, dva roky po premiéře, ovšem inspirovala i dvojici mužů, kteří se podobně pokusili vyloupit jednu z hollywoodských bank. Skončilo to pro ně nevalně, přišli o život.
Zvuky střelných zbraní jsou obvykle v průběhu postprodukce nahrazeny předem nahranými zvukovými efekty ve studiu. S touto fejkovou podobou však Michael Mann nebyl vůbec spokojen, a tak rozhodl ponechat ve filmu zvuky střelby přímo z natáčení, která vytvářela mezi budovami velice působivou ozvěnu. A na výsledku je to safra znát!